Moson Péter

Beosztás: 
címzetes egyetemi tanár
Fokozat: 
kandidátus
Szoba: 
H.401
Email: 
moson@math.bme.hu
Telefon: 
463-2690
Fogadóóra: 
Szerda 10:30-11:30, H41 szoba
Önéletrajz PDF fájl

Kurzusok

Tantárgy neve Kurzus kód
Matematika EP2 BMETE90AX34/EN1
Matematika szigorlat G BMETE93BG04/ENV
Matematika A3 építőmérnököknek BMETE90AX07/EA0
Matematika A3c vegyész- és biomérnököknek BMETE90AX18/EN-CA0
Matematika G3 BMETE93BG03/EN0

Kutatás / research

Főbb kutatásu területek (részletek a fenti link-en):

(i) A közönséges differenciálegyenletek kvalitatív elmélete (pl. kváziperiodikus megoldások, bifurkációk).

(ii) Populáció dinamika (pl. a perzisztencia fogalma).

(iii) Egyéb matematikai alkalmazások (pl. az adószám ellenőrző jegyének algoritmusa).

 

Kiemelt publikációk

Dr. Moson Péter, matematikus, oktatási szakember

Válogatott közlemények

 

Matematika

  1. ---, H.I. Freedman: Persistence definitions and their connections. Proc. Amer. Math. Soc. 109, 1990, 1025-1033.
  2. Local bifurcations in the case of eigenvalues 0,0.+i,-i. ZAMM, 71, 1991, T 69-70.
  3. Persistence. Definitions, Bifurcations. Proceedings of the 5th International Colloquium on Differential Equations. Plovdiv, Bulgaria. August 18-23, 1994. V2, 117-122. Science Culture Technology Publishing. Republic of Singapore.
  4. ---, H.I. Freedman: Bifurcations in persistence theory. Applied Mathematics and Computation 79: 125-136 (1996).
  5. Persistence. Proceedings of the International Conference on Theoretical Biophysics and Biomathematics. Inner Mongolia University Press, 195-200 (1997).

 

Oktatás, módszertan

  1. Herneczki Katakin, Debreceni Péter, Moson Péter, Juan Manuel Moreno: A nyitott- és távoktatás minőségbiztosításának rendszer-modellje. I.-II.  A Nemzeti Távoktatási Tanács kiadványai. 6. Távoktatás-fejlesztési tanulmányok. 1997. 1-46o.., 1997. 1-43.o.), ls: http://www.ntt.hu.
  2. Ch. Sol, P. Moson: Strengthening the Links between Enterprises and Universities. Alternative Training of Engineers. Proceedings of International Conference on Engineering Education (ICEE) Technical University of Ostrava, August 10 - 12, 1999, Czech Technical University in Prague, August 13 - 14, 1999 (Lásd: http://www.fs.vsb.cz/akce/1999/icee99/Proceedings/index.htm).
  3. Cl. Maury, P. Moson: Evaluation of Students Industrial Placements Abroad. Proceedings of ICEE 2001 Conference. August 6-10, 2001. Oslo / Bergen, Norway. (ISBN-1-588-74-091-9). Lásd CD, http://fie.engrng.pitt.edu/icee vagy http://ineer.org .
  4. P. Moson (társszerző): Evaluating Student Industrial Placements Abroad. A Practical Guide (Methodologies, Case Studies, Guidelines). Leonardo project MESIPA(Methodology to Evaluating Student Industrial Placements Abroad). Coordinator: Claude Maury (CEFI, France). 200 o.; (lásd: http://www.cefi.org ).
  5. P. Moson (társszerző): Final report of the project "Development of University Education in Mathematics and Exact Sciences via Trilateral Co-Operation, Finland-Hungary-Sweden". Mathematics. Editor: Per-Anders Ivert, Lund University. Finnish Ministry of Education Reports 33:2002. ISSN 0359-761X, ISBN 952-442-158-5. 15 o. + mellékletek.